Co znajdziesz w sieci?
Na tej stronie zebraliśmy najważniejsze informacje o systemach niskoprądowych, jakie funkcjonują w różnych sieciach handlowych, od niewielkich stoisk (po kilkanaście do kilkudziesięciu m2) do sklepów wielopoziomowych liczących kilka tysięcy metrów z całymi galeriami handlowymi włącznie.
Oczywiście, poszczególne systemy występują wybiórczo w danym typie obiektów. Zmienia się również ich poziom złożoności i zakres oferowanych funkcji. Wszystko to zależne jest od wielkości każdego obiektu, sposobu zorganizowania danej sieci i przyjętych w niej priorytetów.
Poniższy tekst należy czytać fakultatywnie, wybierając z niego istotne dla siebie systemy. W każdym z punktów znajduje się podstawowy opis danego systemu, a w odnośnikach szersze omówienie najczęściej stosowanych przez nas rozwiązań.
Ponieważ nasza firma projektuje oraz wykonuje praktycznie wszystkie instalacje niskoprądowe, które pojawiają się w punktach handlowych, jeżeli zechcą Państwo dobrać rozwiązania optymalne dla Waszej firmy/sieci, prosimy o kontakt z nami.
Najczęściej spotykane systemy:
2. Licznik klientów - Bardzo ważną cechą jednego z oferowanych przez nas systemów kamer jest funkcja liczenia klientów, również tych przechodzących wzdłuż naszej witryny. Istotne zalety tej funkcji to:
- Estetyka - liczymy na podstawie obrazu kamer zamontowanych na suficie, czyli praktycznie niewidocznych dla klienta,
- Skuteczność – osiągamy bardzo wysoką skuteczność liczenia klientów wchodzących do sklepu,
- Odporność na sabotaże – właściwie wykluczamy możliwość sabotowania przez obsługę systemu liczenia,
- Elastyczność – tworzone przez system archiwum danych oraz załączone narzędzia pozwalają na dowolną ich interpretację, raporty dzienne, tygodniowe, roczne itp. Umożliwiamy również transfer danych do zewnętrznego oprogramowania analitycznego, pozwalającego na ich zestawianie z danymi np. systemu sprzedaży, czy RCP (np. ilość personelu w sklepie). Więcej na ten temat.
3. System sprzedaży – jesteśmy dystrybutorem firmy Kucharscy. System, który proponujemy posiada bardzo rozbudowaną funkcjonalność, a przy tym prosty i przejrzysty interfejs obsługowy. Może pracować zarówno w trybie klasycznego oprogramowania PC (obsługa za pomocą klawiatury i myszki), ale może pracować również jako panel dotykowy. Ważnym elementem systemu jest moduł lojalnościowy, za pomocą którego możemy zarządzać takimi danymi jak: punkty, rabaty, bonusy, gratisy, daty urodzin, imienin itp. naszych klientów. Więcej informacji o podstawowych funkcjach systemu sprzedaży można znaleźć w artykule: KC Market. Zapraszamydo zapoznania się z listą najważniejszych klientów, którzy używają tego oprogramowania.
Co do sprzętu, posiadamy autoryzacje ELZAB’u i POSNET’u. Na pewno w ich ofercie znajdziemy i dopasujemy do Państwa potrzeb odpowiedni typ drukarki fiskalnej. Przy zastosowaniu nowej serii drukarek Posnet Thermal FV EJ, można już zrezygnować z obowiązku 5 letniego przechowywania rolek z drukarki fiskalnej, oraz o połowę obniżyć wydatki związane z zakupem nowego papieru!
Oprogramowanie systemu sprzedaży proponujemy zainstalować na przygotowanym przez nas PC w obudowie specjalnej VCN-BOX-L. Dzięki takiemu rozwiązaniu znacząco wzrośnie niezawodność urządzenia. Możliwe będzie również wykorzystanie tego stanowiska, jako typowego PC; do odbierania i wysyłania maili itp. Więcej o obudowie VCN-BOX-L.
4. System Antykradzieżowy – Jesteśmy w stanie zaoferować różne typy bramek: klasyczne "postumenty" na których można umieszczać banery reklamowe, wykonane z przeźroczystej plexi oraz w wersji praktycznie niewidocznej, gdzie anteny znajdują się w podłodze, suficie, bądź futrynie wejściowej. Jako zabezpieczenia produktów możliwe są jednorazowe etykiety (tzw. wklejki), które ulegają zniszczeniu przy stanowisku kasowym oraz bardziej skuteczne klipsy, które są zdejmowane przy kasie i wracają na kolejny towar. Ostateczny dobór rozwiązania zależy od asortymentu w danym punkcie handlowym.
5. Nagłośnienie – bardzo ważny element, który uzupełnia klimat tłem muzycznym dostosowanym do aranżacji i ogólnego charakteru punktu handlowego. Istnieją dwa podstawowe warianty dystrybucji:
-
Lokalny odtwarzacz – Nagrania są dostarczane na nośniku typu płyta CD, DVD, pamięć USB itp.
- Tzw. MediaBox – urządzenie podłączone do sieci komputerowej, którym możemy zdalnie zarządzać zasilając jego magazyn pamięci w nowe utwory oraz ustawiając kolejności ich odtwarzania – play lista – dla konkretnego lub grupy sklepów. Jedną z coraz częściej stosowanych form zarządzania emisją audio w sklepach jest sprzężenie ich z systemami Digtal Signage.
6. Digital Signage – System do zdalnego zarządzania emisją reklam i innych treści multimedialnych. Może być wykorzystywany zarówno do emisji reklam poszczególnych produktów, instrukcji stosowania poszczególnych produktów, jak i prowadzenia zdalnych szkoleń dla personelu sklepów. Przy zastosowaniu ekranu dotykowego może być również elektronicznym katalogiem produktów ze wszelkimi informacjami, np. o producencie, sposobach pozyskiwania substratów, dokładnym składem konkretnego produktu, jego przeznaczeniu i zasadach stosowania. Ekran taki może być obsługiwany samodzielnie przez klientów. Może też być bardzo pomocnym narzędziem dla obsługi. Po godzinach otwarcia sklepu możliwe jest wykorzystanie tych samych ekranów do zdalnego prowadzenia szkoleń personelu. Niewątpliwą zaletą oferowanych przez nas rozwiązań w tym zakresie jest możliwość nadania prawie dowolnego wyglądu samego ekranu. Dzięki temu może on współgrać z wystrojem całego wnętrza. Być jego uzupełnieniem. W każdym sklepie może pracować od jednego do … wielu ekranów w sposób zsynchronizowany lub zupełnie niezależny. Za pomocą tego systemu można również zdalnie zarządzać systemem nagłośnienia samego sklepu. Więcej informacji o tym systemie.
7. System telefonii VoIP – sieć sklepów oraz centralę firmy można połączyć ze sobą za pomocą telefonicznych połączeń internetowych VoIP, pozwoli to na bezpłatne połączenia telefoniczne wewnątrz sieci sklepów oraz prowadzenie bardzo tanich połączeń poza tą siecią. Wszystko może być w bardzo przejrzysty sposób zarządzane z centrali firmy. Posiadamy w ofercie urządzenia pozwalające na wykonywanie takich połączeń, Jesteśmy również operatorem VoIP, możemy więc dostarczyć tę usługę kompleksowo. Więcej na temat możliwości VoIP.
8. KD – Kontrola Dostępu – system ogranicza dostęp niepowołanych osób do wybranych pomieszczeń (pomieszczenie sejfowe, pokój kierownika, magazyn itp.) lub całego zaplecza. Wszystkie zdarzenia (uprawnione lub nieuprawnione próby przejścia przez dozorowane drzwi) są archiwizowane w systemie. Dzięki takim rozwiązaniom można bardzo sprawnie zarządzać uprawnieniami dostępowymi poszczególnych pracowników oraz poważnie ograniczyć ich niepożądanych ruch w pomieszczeniach zaplecza. Więcej na temat Kontroli Dostępu i Rejestracji Czasu Pracy.
9. RCP – Rejestracja Czasu Pracy – pozwoli na znaczne zautomatyzowanie zarządzania personelem oraz dostarczy danych do systemu kadrowo – płacowego. Przy kilku placówkach nie jest niezbędne, ale mocno ułatwia funkcjonowanie średnich i dużych sieci. Co więcej, zestawienie informacji o ilości personelu w sklepie z danymi o wielkości sprzedaży i ilości klientów w danym czasie może dostarczyć cennych informacji i pomóc w efektywnym zarządzaniu czasem pracy sprzedawców. Więcej na temat Kontroli Dostępu i Rejestracji Czasu Pracy.
10. SSWiN- System Alarmowy – pozwala na wczesne wykrycie intruza w części sprzedaży poza godzinami pracy sklepu oraz w wybranych pomieszczeniach zgodnie z ustawionym harmonogramem czasowym lub ustawieniami ręcznymi. Pozwala również na wywołanie alarmu napadowego przez obsługę kas lub pomieszczenia sejfowego. W zależności od zastosowanego rozwiązania, może również posiadać podstawowe funkcje kontroli dostępu, wykrywania pożaru i automatyki obiektowej. System ten należy podłączyć do wybranej stacji monitorującej. Wskazane byłoby również zastosowanie modułu GSM, dzięki któremu kluczowe osoby w firmie będą otrzymywały SMSy o sytuacjach awaryjnych. Więcej o systemie alarmowym.
11. Alarm dzienny - jest to bardzo proste, acz skuteczne urządzenie zabezpieczające wyjście ewakuacyjne, które zgodnie z przepisami ppoż. nie mogą być trwale zamknięte. Więcej na ten temat.
12. System Sygnalizacji Pożaru - Przepisy bezpieczeństwa wymuszają aby w obiektach o dużych skupiskach ludzi m.in. centra handlowe, markety itp. były zainstalowane systemy ppoż. Systemy te stanowią oddzielną strukturę na obiekcie i są połączone ze strażą pożarną. Można również zabezpieczyć niezależnie każdy punkt handlowy w takim centrum, poprzez proste podłączenie czujnika dymu do centrali alarmowej. Wówczas centrala może powiadomić wyznaczone osoby przez SMSa o zagrożeniu.
13. DSO – Dźwiękowy System Ostrzegawczy - umożliwia rozgłaszanie sygnałów i komunikatów głosowych dla zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w budynkach w przypadku zaistnienia zagrożenia pożarowego. Wymóg stosowania dźwiękowych systemów ostrzegawczych (DSO) w obiektach nowobudowanych oraz już istniejących regulują przepisy Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z czerwca 2003 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów.
14. Sieć strukturalna – w każdym obiekcie handlowym należy bardzo dobrze rozplanować i poprowadzić okablowanie strukturalne i zasilające uwzględniając zarówno bieżące potrzeby Inwestora jak i stale rozwijające się technologie ekspozycji, promocji i zarządzania sprzedażą. Oczywiście taką instalację możemy również wykonać.
15. Oświetlenie – tak właściwie to już ostatnia z niskoprądowych instalacji elektrycznych – również możemy zaprojektować i wykonać instalację elektryczną i oświetleniową w każdym obiekcie handlowym.
Nasza firma jest w stanie zaoferować Państwu wszystkie „niskie prądy”. Kwestia, które z tych systemów będą Państwu potrzebne oraz jakie ich funkcje będą najważniejsze, pozostaje do Państwa oceny. Niemniej jednak do każdego obiektu należy podejść indywidualnie, ponieważ każdy z systemów można rozwiązać co najmniej na kilkanaście sposobów.
Jeżeli planują Państwo otwarcie nowego punktu handlowego, bądź modernizację istniejącego i dodanie któregoś z wymienionych powyżej systemów, to zapraszamy do skontaktowania się z nami. Chętnie pomożemy w projekcie, doradzimy jaki system będzie najbardziej odpowiedni. Być może zaowocuje to długą i owocną współpracą.